måndag, april 13, 2009

Syster Ingrid


Lite uppvärming med låten Göteborgsvarvet



Olof lägger gitarr på låten Madicken



Peter ÄR punk!



Hugo lägger in basen



Boman piskar trummskinnen


Veckans Myspace tips!

Idag har jag varit med när mina vänner i bandet Syster Ingrid har repat och spelat in. Låten som spelades in var Madicken. En riktigt skön punklåt med samplingar från den klassiska tv-serien. Jag fick tom. var med och köra in ett riktigt punk "oi".
Syster Ingrid började som en rolig grej för pojkarna men sen dem fick 4 av 5 fyrar i GP har det blivit lite mer allvarligt. Och jag gillart!
Dem har redan haft sin första spelning på Kontiki i Göteborg (en spelning jag tyvärr missade). Och enligt en del rykten ska dem också headlinea Hanstorpsfestivalen i år. Inget är hugget i sten än men man kan ju hoppas...

Så kolla in och lyssna in på deras myspace www.myspace.com/Systeringrid och lyssna på några riktigt sköna punkdängor som tex. Göteborgsvarvet som redan spelats flitigt på bla. Elgiganten i Lidköping.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

bra start

4:40 fm  
Anonymous Anonym said...

Kul att läsa om Syster Ingrid :)

Ett tips: Lär dig skillnaden på de och dem om du ska blogga. Eller skriv "dom" om du inte vet. I all välmening, för språket är viktigt i en blogg

9:17 fm  

Skicka en kommentar

<< Home