torsdag, mars 25, 2010

Canon EOS 550D

Häromdagen ringde en liten tjej och undrade om jag kunde hämta henne från skolan på min lediga dag. Det tackade jag gärna ja till eftersom den lilla damen i fråga sprider enorm glädje omkring sig. Innan jag åkte och hämtade henne passade jag på att testa min nya kamera. Det är en Canon EOS 550D. Som vanligt när Canon gör grejer är det the shit no doubt about it! Passade på att fota lite random grejer med mitt 8mm Peleng och Canon 70-300mm. En mer utförlig recension av kameran kan ni hitta genom Google, men min utfattning är att det är en lätthanterlig kamera med enormt stora möjligheter. Det är ingen ny instegs-modell dem släpper utan en bra och stabil mellanmodell till ett väldigt bra pris. Du kan filma i full HD och även ändra framerates från 24, 25, 30,50 och 60 fps. En ISO hantering utanför denna värld och väldigt snabb autofokus. Jag gillar den helt enkelt och är väldigt nöjd med mitt köp.

Som bilderna visar lite grann så är våren på väg till GBG med stormsteg. Dem visar även att när Morbror är barnvakt så kan man passa på att göra allting man inte annars får. Men är man världens bästa morbror så är man...

Bilderna är inte hanterade till perfektion i Photoshop så ni får ha lite överseende.