söndag, mars 28, 2010

Shockad!!

Är chockad över mig själv faktiskt! Vanligtvis kan jag laga en kickass lasagne eller riktigt god köttfärssås med spaghetti. Men igår hände det saker, eller i veckan rättare sagt. Försökte mig först på att laga kyckling quesidillas, det gick inte så bra. Kunde inte vända dem utan att tappa ut allt innehåll plus att alla kyckling biter var för stora. Så då vart det svordomar och ilska i köket. Inte populärt hos sambon precis. Sen i torsdag bestämde jag mig för att baka. Det blev kolakakor som var grymt goda! Lyckades även fixa deg utan visp, man får vara lite påhittig ;)
Och sen igår då. Chocken. För mig iallafall. Igår blev det Fläskfile med kantareller i gryta med kryss-potatis. Kanske inte låter avancerat för den vane i köket men för mig är det stort steg. Ett STORT steg. Så nu kanske man sakta men säkert börjar få upp ögonen för att laga mat? Är ju på tiden kanske :)

Så här såg den färdiga rätten ut. Receptet hittar du här.