lördag, april 03, 2010

Håll i hatten! Sitt ner i kanoten!

Igår skedde det. Det som inte hänt på längelänge. Jag åt fisk. Och det var inte så farligt ändå. Det var middag med lax som huvudrätt. Hade inga planer på att äta fisken själv eftersom jag vart tvångsmatad fisk av en ond dagmamma när jag var liten, därför har jag inte haft nåt sug eller lust att äta fisk i vuxen ålder. Men när svärföräldrarna frågar "-Visst ska du väl smaka lite Anders?". Så självklart fick man ju smaka då. Och det var gott. Inte det godaste i världen men ändå helt ok. Ät till och med två portioner. Hör och häpna! Så sakta men säkert kanske jag kommer lära mig att äta fisk igen?

Idag var det sol beställt men den gömmer sig bakom molnen fortfarande. Hade varit perfekt när vi satt ute på isen och pimplande förut men det var skönt ändå. Fick inget napp själv men besök på kroken två gånger dock. Men ingen firre som var sugen tydligen. Men när vi åkte därifrån sen stannade svärfar och hans bröder kvar. Eftersom jag då hade värmt upp mitt spö så fick ju självklart en av bröderna napp. Men jag tar åt mig äran för det självklart. Rätt ska ju vara rätt!

Har försökt plåta lite också men det har varit så grått och dimmigt så inga bilder får direkt sin rättvisa. Får se hur resten av helgen ter sig, kanske kommer upp några bilder när jag är tillbaks i Götet.

1 Comments:

Anonymous Gädda said...

Du som verkligen hatat fisk.. Utom Gäddor :-) Bra Anders!

10:02 fm  

Skicka en kommentar

<< Home